Successor
The BMW M52 is a Straight 6 piston engine . BMW M52 เป็น ตรง 6 เครื่องยนต์ลูกสูบ Displacement ranges from 2000 cc to 3200 cc. จากช่วง Displacement 2000 cc ไป 3200 cc It is a DOHC 24-valve engine, originally introduced with VANOS Variable Valve Timing . เป็น DOHC - engine valve 24 แนะนำเดิมกับ VANOS Variable Valve Timing It replaced the BMW M50 engine in 1994 and was replaced in 2001 with the BMW M54 engine. มันแทนที่ M50 BMW เครื่องยนต์ในปี 1994 และถูกแทนที่ในปี 2001 กับ BMW M54 เครื่องยนต์ The world market engine used Nikasil lined aluminium cylinders instead of a cast iron sleeves used in the American market engine. กลไกตลาดโลกใช้ Nikasil เรียงรายถังอลูมิเนียมแทนแขนเหล็กหล่อที่ใช้ในตลาดเครื่องยนต์อเมริกัน The reason for this is Nikasil is eroded by the higher sulfur content fuel used in America. เหตุผลนี้เป็น Nikasil กัดเซาะโดยเนื้อหาน้ำมันกำมะถันสูงใช้ในอเมริกา
In markets with low-sulfur fuel this engine was very highly regarded and the M52 was on the Ward's 10 Best Engines list for 1995 through to 1998. ในตลาดกับ - กำมะถันต่ำเชื้อเพลิงเครื่องยนต์นี้ถือว่าสูงมากและ M52 ได้ใน Ward 's 10 Best Engines รายการสำหรับ 1995 ผ่านทาง 1998 However, there was criticism of the M52 engine in some markets, especially the UK, which had high levels of sulfur in the petrol during the late 90's. อย่างไรก็ตามมีการวิจารณ์ของเครื่องยนต์ M52 ในตลาดโดยเฉพาะอย่างยิ่งสหราชอาณาจักรซึ่งมีระดับสูงกำมะถันในน้ำมันในช่วงปลาย 90 Sulfur acts as a corrosive agent against Nikasil and led to a lot of the early engines having premature bore-liner wear. กำมะถันทำหน้าที่เป็นตัวแทนการกัดกร่อนต่อ Nikasil และนำไปสู่มากเครื่องยนต์ต้นมีใส่ซับ - เจาะก่อนวัย Fortunately this problem was solved in post-September 1998 cars with the introduction of steel cylinder liners, with the designation M52 TU-3. โชคดีที่ปัญหานี้ถูกแก้ไขใน post - กันยายน 1998 รถยนต์มีการแนะนำเหล็กสมุทรสูบกับการกำหนด M52 TU - 3 However problems are still present in these engines so affected cars of this period should be bought with caution unless the service history verifies that work was carried out to rectify the problem. แต่ปัญหายังคงอยู่ในเครื่องมือเหล่านี้รถยนต์ได้รับผลกระทบเพื่องวดนี้จะ ซื้อด้วยความระมัดระวังเว้นแต่ประวัติศาสตร์บริการตรวจสอบงานที่ได้ดำเนิน การเพื่อแก้ไขปัญหา The American market M52 used iron sleeves from the beginning, and so, was unaffected by this problem. M52 ตลาดอเมริกันใช้แขนเหล็กตั้งแต่ต้นและเพื่อเป็นผลกระทบจากปัญหานี้
A Technical Update or M52TU version in 1999 added Double- VANOS and other modifications. Technical Update หรือรุ่น M52TU ในปี 1999 เพิ่ม - Double VANOS และการแก้ไขอื่นๆ
Applications: Applications :
Applications: Applications :
Applications: Applications :
Applications: Applications :
Physically, there are very few external characteristics that distinguish the S52 from its M52 brother. ร่างกายมีน้อยมากลักษณะภายนอกที่แตกต่าง S52 M52 จากพี่ชายที่เป็น The "M-Power" valve cover is the easiest to spot although it must be noted that S52 and M52 valve covers are easily interchangeable. "M - Power ฝาวาล์ว"เป็นจุดที่ง่ายที่สุดแม้ว่าจะต้องสังเกตว่าวาล์ว S52 และ M52 ครอบคลุมเป็นแทนกันได้อย่างง่ายดาย A more subtle difference is the oil filter housing. แตกต่างลึกซึ้งยิ่งขึ้นเป็นที่อยู่อาศัยกรองน้ำมัน While the M52 uses a threaded black plastic cover on its filter, the S52 uses an aluminum cover held in place by a bolt. ในขณะที่ M52 จะใช้พลาสติกสีดำเกลียวฝาบนกรองมัน S52 ใช้อลูมิเนียมคลุมจัดขึ้นในสถานที่โดยน๊อ This is the same housing as was used on the 1991-1995 M50 series engines. ซึ่งเป็นบ้านเดียวกับที่ใช้ในเครื่องมือชุด M50 1991-1995 As such, the S52 uses M50-style filter cartridges instead of the M52 style. ดังนั้น S52 ใช้ตลับกรอง M50 - style แทนสไตล์ M52 Power from the S52B32US is officially quoted at 240 HP but many feel that this figure is understated. Power จาก S52B32US จะยกอย่างเป็นทางการที่ 240 HP มาก แต่รู้สึกว่ารูปนี้ understated Maximum permissible engine speed varies from 6500 rpm to 6800 rpm to allow a margin of safety for the hydraulic lifters and the rest of the valve-train, although the engine can safely rev to 7000 rpm. เครื่องยนต์สูงสุดที่อนุญาตความเร็วแตกต่างกันไปจาก 6500 rpm ที่ 6800 รอบต่อนาทีเพื่อให้ขอบของความปลอดภัยสำหรับ lifters hydraulic และส่วนที่เหลือของวาล์วรถไฟที่แม้ว่าเครื่องยนต์สามารถรอบปลอดภัยที่ 7000 rpm
Applications: Applications :
M52TUB25 from an E46 323Ci (125 kW/245 Nm) M52TUB25 จาก E46 323Ci (125 kW/245 Nm) | |
Manufacturer ผู้ผลิต | BMW, Bayerische Motoren Werke AG BMW, Bayerische Motoren Werke AG |
---|---|
Production Production | 1994–2001 1994-2001 |
บรรพบุรุษ | BMW M50 BMW M50 |
ผู้สืบสายโลหิต | BMW M54 BMW M54 |
Class ชั้นเรียน | Straight-6 ตรง - 6 |
The BMW M52 is a Straight 6 piston engine . BMW M52 เป็น ตรง 6 เครื่องยนต์ลูกสูบ Displacement ranges from 2000 cc to 3200 cc. จากช่วง Displacement 2000 cc ไป 3200 cc It is a DOHC 24-valve engine, originally introduced with VANOS Variable Valve Timing . เป็น DOHC - engine valve 24 แนะนำเดิมกับ VANOS Variable Valve Timing It replaced the BMW M50 engine in 1994 and was replaced in 2001 with the BMW M54 engine. มันแทนที่ M50 BMW เครื่องยนต์ในปี 1994 และถูกแทนที่ในปี 2001 กับ BMW M54 เครื่องยนต์ The world market engine used Nikasil lined aluminium cylinders instead of a cast iron sleeves used in the American market engine. กลไกตลาดโลกใช้ Nikasil เรียงรายถังอลูมิเนียมแทนแขนเหล็กหล่อที่ใช้ในตลาดเครื่องยนต์อเมริกัน The reason for this is Nikasil is eroded by the higher sulfur content fuel used in America. เหตุผลนี้เป็น Nikasil กัดเซาะโดยเนื้อหาน้ำมันกำมะถันสูงใช้ในอเมริกา
In markets with low-sulfur fuel this engine was very highly regarded and the M52 was on the Ward's 10 Best Engines list for 1995 through to 1998. ในตลาดกับ - กำมะถันต่ำเชื้อเพลิงเครื่องยนต์นี้ถือว่าสูงมากและ M52 ได้ใน Ward 's 10 Best Engines รายการสำหรับ 1995 ผ่านทาง 1998 However, there was criticism of the M52 engine in some markets, especially the UK, which had high levels of sulfur in the petrol during the late 90's. อย่างไรก็ตามมีการวิจารณ์ของเครื่องยนต์ M52 ในตลาดโดยเฉพาะอย่างยิ่งสหราชอาณาจักรซึ่งมีระดับสูงกำมะถันในน้ำมันในช่วงปลาย 90 Sulfur acts as a corrosive agent against Nikasil and led to a lot of the early engines having premature bore-liner wear. กำมะถันทำหน้าที่เป็นตัวแทนการกัดกร่อนต่อ Nikasil และนำไปสู่มากเครื่องยนต์ต้นมีใส่ซับ - เจาะก่อนวัย Fortunately this problem was solved in post-September 1998 cars with the introduction of steel cylinder liners, with the designation M52 TU-3. โชคดีที่ปัญหานี้ถูกแก้ไขใน post - กันยายน 1998 รถยนต์มีการแนะนำเหล็กสมุทรสูบกับการกำหนด M52 TU - 3 However problems are still present in these engines so affected cars of this period should be bought with caution unless the service history verifies that work was carried out to rectify the problem. แต่ปัญหายังคงอยู่ในเครื่องมือเหล่านี้รถยนต์ได้รับผลกระทบเพื่องวดนี้จะ ซื้อด้วยความระมัดระวังเว้นแต่ประวัติศาสตร์บริการตรวจสอบงานที่ได้ดำเนิน การเพื่อแก้ไขปัญหา The American market M52 used iron sleeves from the beginning, and so, was unaffected by this problem. M52 ตลาดอเมริกันใช้แขนเหล็กตั้งแต่ต้นและเพื่อเป็นผลกระทบจากปัญหานี้
A Technical Update or M52TU version in 1999 added Double- VANOS and other modifications. Technical Update หรือรุ่น M52TU ในปี 1999 เพิ่ม - Double VANOS และการแก้ไขอื่นๆ
Engine เครื่องยนต์ | Displacement การปลดออก | Power อำนาจ | Torque แรงบิด | Redline Redline | Year ปี | Stroke ละโบม | Bore เจาะ | Compression การอัด |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
M52B20 M52B20 | 2.0 L (1991 cc/121 in³) 2.0 L (1991 cc/121 ใน ³) | 110 kW (148 hp) @ 5900 110 kW (148 hp) @ 5900 | 190 N·m (140 ft·lb) @ 4200 190 N ท m (140 ft · lb) @ 4200 | 6500 6500 | 1994 1994 | 66 mm (2.6 in) 66 mm (2.6 in) | 80 mm (3.15 in) 80 mm (3.15 in) | 11.0:1 11.0:1 |
M52TUB20 M52TUB20 | 110 kW (148 hp) @ 5900 110 kW (148 hp) @ 5900 | 190 N·m (140 ft·lb) @ 3500 190 N ท m (140 ft · lb) @ 3500 | 6500 6500 | 1998 1998 | 66 mm (2.6 in) 66 mm (2.6 in) | 80 mm (3.15 in) 80 mm (3.15 in) | 11.0:1 11.0:1 | |
M54B22 M54B22 | 2.2 L (2171 cc/132 in³) 2.2 L (2171 cc/132 ใน ³) | 125 kW (168 hp) 125 kW (168 hp) | 210 N·m (155 ft·lb) 210 N ท m (155 ft · lb) | 6500 6500 | 2000 2000 | |||
M52TUB24 M52TUB24 | 2.4 L (2394 cc/146 in³) 2.4 L (2394 cc/146 ใน ³) | 135 kW (184 hp) @ 5800 135 kW (184 hp) @ 5800 | 240 N·m (177 ft·lb) @ 3600 240 N ท m (177 ft · lb) @ 3600 | 6500 6500 | 2000 2000 | |||
M52B25 M52B25 | 2.5 L (2494 cc/152 in³) 2.5 L (2494 cc/152 ใน ³) | 123 kW (170 hp) @ 5500 123 kW (170 hp) @ 5500 | 245 N·m (181 ft·lb) @ 3950 245 N ท m (181 ft · lb) @ 3950 | 6500 6500 | 1995 1995 | |||
M52TUB25 M52TUB25 | 123 kW (170 hp) @ 5500 123 kW (170 hp) @ 5500 | 245 N·m (181 ft·lb) @ 3500 245 N ท m (181 ft · lb) @ 3500 | 6500 6500 | 1998 1998 | 75 mm (2.95 in) 75 mm (2.95 in) | 84 mm (3.31 in) 84 mm (3.31 in) | 10.5:1 10.5:1 | |
M52B28 M52B28 | 2.8 L (2793 cc/170 in³) 2.8 L (2793 cc/170 ใน ³) | 142 kW (193 hp) @ 5300 142 kW (193 hp) @ 5300 | 280 N·m (207 ft·lb) @ 3950 280 N ท m (207 ft · lb) @ 3950 | 6500 6500 | 1995 1995 | 84 mm (3.31 in) 84 mm (3.31 in) | 84 mm (3.31 in) 84 mm (3.31 in) | 10.2:1 10.2:1 |
141 kW (191 hp) @ 5300 141 kW (191 hp) @ 5300 | 275 N·m (203 ft·lb) @ 3950 275 N ท m (203 ft · lb) @ 3950 | 6500 6500 | 1997 1997 | |||||
M52TUB28 M52TUB28 | 142 kW (193 hp) @ 5500 142 kW (193 hp) @ 5500 | 280 N·m (207 ft·lb) @ 3500 280 N ท m (207 ft · lb) @ 3500 | 6500 6500 | 1998 1998 |
Contents เนื้อหาสาระ[hide] |
[ edit ] M52B20 [ แก้ไข M52B20]
A 2.0 L (1991 cc/121 in³) version was introduced in 1994. 2.0 L (1991 cc/121 ใน ³) รุ่นที่แนะนำในปี 1994 Bore is 80 mm and stroke is 66 mm. เจาะเป็น 80 มม. และ 66 มม. เป็นจังหวะApplications: Applications :
[ edit ] M52TUB20 [ แก้ไข M52TUB20]
Applications: Applications :- E36/7 Z3 2.0i E36 / 7 Z3 2.0i
- 1998-2001 E46 320i/320Ci 1998-2001 E46 320i/320Ci
- 1998-2003 E39 520i 1998-2003 E39 520i
[ edit ] M52B24 [ แก้ไข ] M52B24
2.4 L. 2.4 L. For Thai market only. ตลาดไทยเท่านั้นApplications: Applications :
- 1995-1999 E36 3-Series 1995-1999 E36 3 - Series
- 2000-2002 E39 5-Series (M52TU) 2000-2002 E39 5 - Series (M52TU)
[ edit ] M52B25 [ แก้ไข M52B25]
A 2.5 L (2494 cc) version introduced in 1995, with an alloy block (at least for Europe). 2.5 L (2494 cc) รุ่นแนะนำในปี 1995 ด้วยโลหะผสม block (อย่างน้อยสำหรับยุโรป) It produces 125 kW (170 hp). มันผลิต 125 kW (170 hp) Bore is 84 mm and stroke is 75 mm, as for the previous M20B25Applications: เจาะเป็น 84 มม. และ 75 มม. เป็นจังหวะตามการ M20B25Applications ก่อน :- 1995-2000 E36 323i/323ti 1995-2000 E36 323i/323ti
- 1995-1999 E39 523i 1995-1999 E39 523i
- (also used in the 2001-2002 Z3 2.5i) (และใช้ใน Z3 2.5i 2001-2002)
[ edit ] M52TUB25 [ แก้ไข M52TUB25]
While retaining most of the internal dimensions and components of the earlier M52, the M52TU (Technical Upgrade) featured an aluminum alloy block in all markets including North America. ในขณะที่การรักษาส่วนใหญ่ขนาดภายในและส่วนประกอบของ M52 ก่อนหน้านี้ที่ M52TU (Technical Upgrade) แนะนำบล็อกอลูมิเนียมในตลาดทั้งหมดรวมทั้งอเมริกาเหนือ More importantly, it featured a revised head design with Double-VANOS (variable intake AND exhaust cam timing) for additional improvements in torque delivery, economy and emissions. ที่สำคัญมัน featured ออกแบบหัวปรับกับ Double - VANOS (ตัวแปรปริมาณและไอเสีย cam timing) สำหรับการปรับปรุงเพิ่มเติมในการส่งแรงบิดเศรษฐกิจและการปล่อย It also featured a variable intake manifold and an upgraded Siemens engine control system. นอกจากนี้ยังแนะนำหลากหลายบริโภคตัวแปรและปรับปรุงระบบการควบคุมเครื่องยนต์ SiemensApplications: Applications :
- 1997-2001 E46 323i/323Ci/323ti (M52T) 1997-2001 E46 323i/323Ci/323ti (M52T)
- 1998-2001 E39 523i (M52TU) 1998-2001 E39 523i (M52TU)
- 1998-2001 E36/7 Z3 (M52TU) 1998-2001 E36 / 7 Z3 (M52TU)
[ edit ] M52B28 [ แก้ไข ] M52B28
A 2.8 L (2793 cc) version also debuted in 1994. 2.8 L (2793 cc) version debuted ในปี 1994 นอกจากนี้ It has square 84 mm bore and stroke and produces 193 hp (142 kW). มีตาราง 84 mm ชักและผลิต 193 แรงม้า (142 kW)Applications: Applications :
- 1995-2000 E36 328i 1995-2000 E36 328i
- 1995-1999 E39 528i 1995-1999 E39 528i
- 1995-1999 E38 728i/728iL 1995-1999 E38 728i/728iL
- 1997-1999 E36/7 Z3 2.8 1997-1999 E36 / 7 Z3 2.8
[ edit ] M52TUB28 [ แก้ไข ] M52TUB28
Applications: Applications :- 1997-2001 E46 328i/328Ci 1997-2001 E46 328i/328Ci
- 1997-2001 E36/7/8 Z3 2.8 1997-2001 E36/7/8 Z3 2.8
- 1998-2001 E39 528i 1998-2001 E39 528i
- 1998-2001 E38 728i 1998-2001 E38 728i
[ edit ] S52B32 [ แก้ไข ] S52B32
This engine was sold only in the USA and Canada and is closely based on the iron-block USA-spec M52 engine. เครื่องยนต์นี้ขายเฉพาะในสหรัฐอเมริกาและแคนาดาและเป็นไปตามอย่างใกล้ชิดในเครื่องยนต์ M52 เหล็ก block - USA - spec It differs in having an 86.4mm bore and an 89.6mm stroke for a displacement of approximately 3.2 litres. มันแตกต่างมี 86.4mm เจาะและจังหวะ 89.6mm สำหรับแทนที่ประมาณ 3.2 ลิตร It shares very few components with the European S50 . มันหุ้นส่วนน้อยมากกับยุโรป S50 The S52 is essentially a large displacement M52 with minor upgrades to increase performance. S52 เป็นกลุ่มใหญ่ M52 แทนที่ด้วยการอัพเกรดเล็กน้อยในการเพิ่มประสิทธิภาพ It uses a regular M52 head with the same stepped VANOS system (on the intake cam only) but uses more aggressive cams. จะใช้หัว M52 ปกติกับระบบ VANOS เดียวกัน stepped (on cam บริโภคเท่านั้น) แต่ใช้ cams ก้าวร้าวมากขึ้น The intake manifold and throttle body is from the M52B28. มากมายบริโภคและตัวเค้นจาก M52B28 The exhaust manifolds are the same between M52 and S52 but the S52 uses special muffler designed by Boyesen that is less restrictive. ไอเสีย manifolds เป็นเหมือนกันระหว่าง M52 และ S52 แต่ S52 ใช้ผ้าพันคอพิเศษที่ออกแบบโดย Boyesen ที่เข้มงวดน้อยกว่า Even the connecting rods are exactly the same 135 mm units used in the M52B28. แม้แต่การเชื่อมต่อเป็นแท่งตรงเหมือนกัน 135 มม. ใช้ในหน่วย M52B28 The lubrication system on the S52 is optimized for greater flow. ระบบหล่อลื่นใน S52 เหมาะสำหรับการไหลมากขึ้น Engine management is handled by the same Siemens system as the M52 but is tuned to the larger displacement and slightly more performance biased. การจัดการ Engine จะถูกจัดการโดยระบบ Siemens เหมือน M52 แต่จะปรับไปแทนที่ขนาดใหญ่และประสิทธิภาพเล็กน้อยลำเอียงPhysically, there are very few external characteristics that distinguish the S52 from its M52 brother. ร่างกายมีน้อยมากลักษณะภายนอกที่แตกต่าง S52 M52 จากพี่ชายที่เป็น The "M-Power" valve cover is the easiest to spot although it must be noted that S52 and M52 valve covers are easily interchangeable. "M - Power ฝาวาล์ว"เป็นจุดที่ง่ายที่สุดแม้ว่าจะต้องสังเกตว่าวาล์ว S52 และ M52 ครอบคลุมเป็นแทนกันได้อย่างง่ายดาย A more subtle difference is the oil filter housing. แตกต่างลึกซึ้งยิ่งขึ้นเป็นที่อยู่อาศัยกรองน้ำมัน While the M52 uses a threaded black plastic cover on its filter, the S52 uses an aluminum cover held in place by a bolt. ในขณะที่ M52 จะใช้พลาสติกสีดำเกลียวฝาบนกรองมัน S52 ใช้อลูมิเนียมคลุมจัดขึ้นในสถานที่โดยน๊อ This is the same housing as was used on the 1991-1995 M50 series engines. ซึ่งเป็นบ้านเดียวกับที่ใช้ในเครื่องมือชุด M50 1991-1995 As such, the S52 uses M50-style filter cartridges instead of the M52 style. ดังนั้น S52 ใช้ตลับกรอง M50 - style แทนสไตล์ M52 Power from the S52B32US is officially quoted at 240 HP but many feel that this figure is understated. Power จาก S52B32US จะยกอย่างเป็นทางการที่ 240 HP มาก แต่รู้สึกว่ารูปนี้ understated Maximum permissible engine speed varies from 6500 rpm to 6800 rpm to allow a margin of safety for the hydraulic lifters and the rest of the valve-train, although the engine can safely rev to 7000 rpm. เครื่องยนต์สูงสุดที่อนุญาตความเร็วแตกต่างกันไปจาก 6500 rpm ที่ 6800 รอบต่อนาทีเพื่อให้ขอบของความปลอดภัยสำหรับ lifters hydraulic และส่วนที่เหลือของวาล์วรถไฟที่แม้ว่าเครื่องยนต์สามารถรอบปลอดภัยที่ 7000 rpm
Applications: Applications :
- 1996-1999 US-spec E36 M3 1996-1999 US - spec E36 M3
- 1996-2000 US-spec E36/7/8 M Roadster/M Coupe 1996-2000 US - spec E36/7/8 M Roadster / Coupe M
ไม่มีความคิดเห็น:
แสดงความคิดเห็น